Wednesday, November 16, 2011

භීෂණයේ අතුරු කතා - බ්‍රහස්ප්‍රතින්දා ( A week before the parent's meeting)

මරණීය‍ දණ්ඩනයට නියම වෙලා ඉන්න අපරාධකාරයෝ සෙට් එකක් වගේ අපේ එවුන් පන්ති කවයට (ඒ කියන්නේ පේරන්ට්ස් මීටින් එකට) කලින් දවස් 7ක් ගෙව්ව හැටි තමා එපිසෝඩ් විදියට මේ එළියට දාන්නේ. අතර තුර ‍කොම(ර්)ෂල් ඇඩ් දාන එකට කස්ටිය අප්සෙට් වෙන්න එපා කියලත් රික්වෙස්ට් කරනවා. බීපු මිනිස්සු කබරයා දානවා වගේ එහෙමත් නැත්තම් අපේ බොකා බරාස් ගාලා බොක දානවා වගේ ස්ටෝරිය දැම්මොත් අපි එදා වේල හොයාගෙන කන්නේ කොහොමද? පහුගිය දින තුන ගැන දැනගන්න උනන්දු ඇත්තෝ පහල ලින්ක්ස් යූස් කරත්වා.

මෙන්න බුරහස්පතින්දා නොහොත් ත(ර්)ස්ට් ඩේ එපිසෝඩ් එක

පන්ති කවය ලං ලං වෙනකොට අපේ එවුන් රටේ නැති ලෙඩ වැටේ. ඇත්තම කිව්වොත් දාගන්නවා නෙවේ ලෙඩ ඇවිත් බලෙන් පදිංචි වේ. හරියට එක ඉලෙක්ට්‍රෝනයක් අඩුවෙලා ස්ථායී වෙන්න අමාරුවෙන් ඇඹරෙන පරමාණුවක් වගේය (‍ප්‍රොෆෙසර්ලා එහෙම බ්ලොග් එක බලනවා නම් ක්ලෝස් බට්න් එක ක්ලික් කරනවා හොදා). ඒත් ඉතින් අපි උදේම මලක් පහනක් පූජා කරලා ගාථා කියලා ඉත සිතින් පතන්නේ අදවත් ගැල විජ්ජාවක් තිබේවා කියාය. එත් දෙවියෝත් මුහුණු දුසිමයි, ඇස් දුසිම් දෙකයි තිබ්බත් අපේ දිහා බලන්නේවත් නැත. ඉදහිට බැලුවත් බලන්නේ අප පසුකර ගොස් වපර ඇසිනි නැතොත් සයිඩ් කණ්ණාඩියෙනි.

බුරහස්ප්‍රතින්දා මට අතුගාන්න තිබ්බ දවසය. ඒ බව මම දැනගත්තේත් මේ සීන් එක වුණ දවසේය. එතකොටත් ඒ වසරේ මැද භාගයයි. අපේ වාසනාවට මිශ්‍ර ඉස්කෝලෙක ඉගෙන ගත්තෙමු. නැත්තම් පන්තිය අතුගාන්න කෙලි පොඩිත්තියෙක්වත් නැත. අපි ඒ දවස්වල අතුගෑවේ නැත්තේ ඒ දැරිවියන්ට කරදර කිරීමට නොව හුදෙක් ඔවුන්ගේ විවාහ දිවිය සාර්ථක කිරීමේ ඒකායන පැතීමෙනි. නැත්නම් ඒ දැරිවියන්ට "අතුගාන්න ඉගෙන ගන්නවත් ඉස්කෝලේ ගිහින් නැහැ" කියා කොහු ඉදල් පාරවල් කන්න වෙන්නේ තම තමන්ගේ ස්වාමිවරුන්ගෙනි. 

(ඇත්තම කියනවනම් ඒ කාලේ මම හැරී පොටර් ගැන වැරදි ආකල්පයක් තිබ්බ පුද්ගලයෙක්. මම ඇත්තටම හිතාගෙන හිටියේ හැරී යනු ඔහුගේ පාසලේ ක්ලීනින් වැඩ කරන දරුවෙක් කියාය. මන්ද ඔහු නිතර සිටින්නේ කොස්සක් සමගය. හැරී බ්ලොග් එක බලනවනම් සමාවේවා..!!)

කොහෙම හරි බ්‍රහස්ප්‍රතින්දා මට සහ අපේ කොල්ලන්ට අතුගාන්න තිබ්බ දවසේ අපිට උදේම තිබ්බේ සමාජ අධ්‍යයනය පිරීයඩ් එකයි. පන්ති භාර කුසුමේට අනිත් හැම දවසකම උදේ පීරියඩ් එක නිසා එක දවසක් සමාජ අධ්‍යනය ටීචර්ට දී ඇත. මතකනේ කන් ඇහෙන්නේ නැතුව වැරදිලා රිපෝට් එක ගත්ත රංග (අනුවර්ථ නම) අන්න ඒ රංගයාගේ මව තමා අපිට සමාජ අධ්‍යයනයත් කළේ. එයා පන්ති අතුගාන සීන් බලන්නේ නැත. ඒවා අදාල වන්නේ කුසුමේට නිසාත්, ඇය බ්‍රහස්ප්‍රතින්දා උදේම පන්තියට එන්නේ නැති නිසාත් අපිට අතු නොගෑවත් අවුලක් නැත. ඒත් අහිංසක කෙල්ලෝ පන්තිය අතුගාති.

රංගයා ගේ කන් ඇහෙන් නැති නිසා පොරට හැමදාම ඉස්සරහ සීට් එක රිස(ර්)ව් කරලා තිබුනේය. අපේ එවුන් කොහොමත් ඉදිරි පෙල ක්‍රීඩා කරන්නේ නැති නිසා රංගයා නිතර‍ගයෙන් ඉදිරිපෙල ක්‍රීඩා කලේය. අපේ එවුන් පසුපෙලට පොරකන නිසා පන්ති භාර කුසුමේ කීවේ දිනපතා පේලි මාරු විය යුතු බවයි. මත‍කනේ ඉස්සරහම පේලියේ ඉදලා අගහරුවාදා කෙලවුණ හැටි.


රංගයා නිතර‍ගයෙන් ඉදිරිපෙල ක්‍රීඩා කලේය

සමාජ අධ්‍යයනය ටීචර් ඉස්සර කළේ අච්චු පොතම අපේ තනි රෑල් පොතේ පිටපත් කරවීමය. අපි 3 වසරේත් කලේ ඒ වගේම සීන් එකකි. ඒ මවුබස විෂයටයි. එනම් අසා ලිවීමයි. අපිව අතීතයට ගෙනියමින් ටීචර් දාපු සෙල්ලමට අපේ ඔබ්ජෙක්ෂන් ආ නිසා ටීචර් කඩෙන් සිලබස් එකට අදාල වෙනත් පොතක් ගෙන අසා ලිවීම නැවත සාර්ථකව ඇරඹීය. අපේ සාලිය ඒ පොතම කඩෙන් අරගෙන ගෙදර දීම නෝට් එක ලියන් එන්නට පටන් ගත්තේ පන්තියේ විසිල් එකක් ගසා ආතල් එකේ සිටීමටය. දවසක් පොර ටීචර් අසා ලිවීම කරකොට නිකන් ඉද මාට්ටු වීය. ටීචර් ඉස්සරහට ගෙන්නා ඇසුවේ නෝට් එක ලියා තිබේද කියාය. පොර වැඩ්ඩා වගේ පොත දික්කල විට ටීචර් කොර විය. දරුවා මුතු අකුරින් නෝට් එක ‍එලෙසම ලියා ඇත. ඒත් පොර නෝන්‍ඩි වූයේ එදා පාඩමට අදාල කොටසටත් වඩා නෝට් එක කලින්ම ලියා ගෙදරදි ඇදගෙන එන්න කියූ සිතියම් පවා අලවා තිබූ නිසාය.

කොහොම හරි එදා උදේම සමාජ අධ්‍යයනය ටීචර් පන්තියට ආවාය. අපිත් එතකොටම කොරිඩෝවේ ඉදන් පන්තියට පැන්නෙමු. මම මගේ පුටුවට ඉදගන්න ය‍නකොට මෙන්න එතන ටීචර්ගේ පුතා රංග ඉදගෙනය. පොරගේ කන් ඇහෙන්නේත් නැතිය. මොනව උනත් අම්ම පන්තියේ ඉන්නකොට පුතාට සද්ද දාන එක පන්ති කවය අහල පහල තියෙනකොට හොද නැති නිසා පොර‍ට ඇහෙන උච්ච ස්වරයෙන් මම කථා කලෙමි.  පොරට ඉදිරි පෙලට යන්න කී කල පොර මට කීවේ අදට විතරක් ඉස්සරහ ඉන්න ලෙසය.

මොනව උනත් ටීචර්ගේ පුතානේ කියා මම පොරගේ ඉදිරි පෙල ආසනයට ගියෙමි. එතන ඉන්න බැරි පට්ට ගදකි. ටීචරුත් සාරි පොටේ පිහිටෙන් නහය වසා ගෙන ඇත. 


ටීචර් සියළු දුර්ගන්ධ මැද්දේ කට ඇරියාය.

"රංග.. ඇයි තමුසේ අද පිටිපස්සේ ?" ටීචර්ගේ හිතේ මම පොරගේ සීට් එක ආක්‍රමණය කළා කියාය. පොරද සද්ද නැත.

"බලන්න ටීචර් මෙයා වෙනදට කන් ඇහෙන්නේ නැති ලමයා අද කන් ඇහෙනවා ඒකයි පිටි පස්සේ" මම කීවේ, මට බෙට්ට සෙට් වුණ එකට පට්ට මල නිසාය.

"මොකක්ද තමුසේ කියපු කථාව?" 

"මෙයා මෙතන බෙට්ටක් නිසා මාව මෙතනට දැම්මා ටීචර්." මම රිප්ලයි කලෙමි.

"කමක් නැහැ අදට ඔහොම ඉන්නවා" ටීචර් අපේ පෙර වැරදි ඇති නිසා ගණන් නොගෙන කීවාය.

"ඒ මොකක්ද ටීචර් ඒ කථාව. රංගයාට අම්මගේ සැලකිලි, අපිට කුඩම්මගේ සැලකිලි" මම දෙවරක් නොසිතා කීවෙමි. ටීචර්ට කට උත්තර නැත.

"නැගිටිනවා අද අතුගාන්න ඉන්න කට්ටිය" කෙල්ලෝ තුන් දෙනයි, මායි තව අපේ එවුන් දෙන්නෙකුයි නැගිට්ටෙමු. එයිනුත් කෙල්ලෝ තිදෙනා සහ තව අපේ එකෙක් පන්තියේ පැත්තක් අතු ගා තිබූ නිසා ජනාධිපති සමාව ලැබිණ. මාත්, ලක්ෂාත් බෙට්බ නිසා හිට ගෙන සිටියෙමු.

"තමුසේ වැරුද්ද තියාගෙනත් එනවද කට ගහගෙන" ටීචර් කාගේද මාළු මගේ ඇගේම තියා කපයි. හරියට බෙට්ට දැම්මේ මම වගේය.

"හරි දැන් තමුසෙලා දෙන්නා මේක අස් කරනවා. මම දැන් පන්ති වාර්ථා පොතේ නෝට් එකක් දාලා යනවා. මට බැහැ මෙහෙම උගන්නන්න" ටීචර් මාරු වූ පසු අපි නෝට් එක බැලීමු.

"පන්ති කාමරයේ ජරාවක් තිබූ නිසා මෙදින පාඩම කිරීමට සුදුසු වාතාවරණයක් නොමැති විය."

කොහොම හරි අපි එකතු වෙලා වැලි ටිකක් දමා බෙට්ට වැසීමු. පසු කාලෙක වාර්ථා පොතේ පිටුවකුත් සුදු වෑන් එකකින් පැමිණ ගලවාගෙන ගොස් තිබිණ. නැත්තම් පන්ති කවයට සාක්ෂි වන්නේ ඒවාය.

written by sAm_6.15pm_15.11.'11

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...