ඇගේ ඇස අග ලියු හදගම ගැනවත්, ෆිලුම් එක ගැනවත් විචාර අනවශ්යය. නමුත් ඇගේ ඇස අග සහ නැගෙනහිර මහ ඇමති නසීර් හමීඩ් ගේ ඇස අග සමානත්වයක් දකින්නට සෑමාට හැකි වන්නේය. කොහේ හෝ තිබෙන නොගැලපෙන දෙකක් එකට තබා ගලපන්න යෑම සෑමාගේ කුජීත ක්රියාවක් හෙයින් කම්පා නොවී කියවිය යුතුය. අවසන කමෙන්ට් බොක්ස් එකේ ඉඩ තිබෙන්නෙ ඔබලාටය.
ඔහු මහාචාර්ය කෙනෙක්ය. බිරිඳ පැත්තකය. ඔහු විශ්වවිද්යාලයේ ශිෂ්යාවක හා අමුතු සම්බන්ධයක් ඇති කර ගන්නේය. ඇය මුදල් වලටත් නොවන, ඔහු කාමයටත් නොවන ආලයක් දෝ මොකක් දෝ එකකින් ඇය සමඟ බැදෙන්නේය. හදගමයාගේ වල් කතා තමයි තියෙන්නේ උන්ට කතාවේ ඇතුලාන්තය දකින්නට නොහැකිය. හදගමයා පෙන්නන හෙලුව බලන්න යන උන්ටද එය දකින්නට නොහැකිය. හිල්වෙච්ච බෙඩ් ෂීට් එක අස්සෙන් ස්වර්ණා දකින (හෙලුව දකින්නට එන උන් වෙනුවෙන් පෙන්වන) ඇතුල හෙලුව මිසක කතාවේ අන්තර්ගතය නොවන්නේය.
කෙල්ල ලඟට ආවහාම පන්නා දමන මහාචාර්යතුමා, කෙල්ල දකින්නට නැති කොට හොයන්නට යන්නේය. ඇය දන්නේ එකක් පමණක්ය. කෙසේ හෝ මහාචාර්යතුමා තමන් සොයා එන බවය. විලි ලැජ්ජා නැතුව කරන හැම දේම මැඩම් හෙවත් මහාචාර්යතුමාගේ බිරිඳට කෙල්ල කියන්නීය. සර් කෙල්ලව සොයා යන නිසා මැඩම් ඇයව රැගෙන විත් ගෙදර තබා ගන්නීය. ගෙදර සිටින කාලයේ කෙල්ල කොපමණ කැටයම් දැමුවත් මැඩම්ගේ කෝපය යටපත් වූ කරුණාවට වශී වන්නීය. කොටින්ම වෛරයෙන් නොකළ හැකි දේ මෛත්රිෙයන් කළ හැකි බවක් නොකියා කියවෙන්නේය. අවසන ඇය නිවසින් පලා යන්නේද, තමන්ගේ අරමුණ ඉලක්කය සර්, මැඩම් සහ ඔවුන්ගේ දියණිය අතර සිටිය හොත් ලබා ගත නොහැකි නිසාමය. හෙලුවෙන් තොර කතාව එපමණය. අමු හෙලුවට වැඩියෙන් වසන් වූ හෙලුව නිසා කතාව තවත් රසවත් වන බව කිව යුතුමය.
එලෙසම අමු හෙලුවෙන් තොර වසන් වූ හෙලුවෙන් රසවත් වූ තවත් කතාවක්ය. පිටදී දමනය නොවූ තැන , වෛරයෙන් දමනය නොවූ තැන, මෛත්රිෙයන් දමනය කිරීම ඔලුව අතගා ටොක්කක් ඇනීම වැනිය. පොරෝ පහරට වඩා සැරය. නින්දා සහගතය. ලේ පැල්ලම් නැතිය. කැපුම් තුවාල නැතිය. ඒත් බරටම රිදෙන්නේය.
ආගම, ජාතිය, තනතුර වැඩක් නැතිය. නසීර් හමීඩ් හෙවත් නැගෙනහිර මහ ඇමති මෑතකදී රැඟුවේය. යමෙක් උපතින් බ්රහ්මණයෙක් නොවේය. වසලයෙක්ද නොවේය. තම ක්රියාවෙන්ම වසලයෙක් හෝ බ්රහ්මණයෙක් වන්නේය. සිංහල, බෞද්ධ, දමිල, හින්දු, මුස්ලිම්, මැලේ කතා අදාල නැතිය. ක්රියාවම හේතු වන්නේය. එක දමා ගැනීමට තමන්ට ආරාධනා නොකළ තැන හෙතෙම උත්සවයකට ගියේය. ඇමරිකන් ඩෑල් එකක්ද එතැනය. නාවික හමුදා උසස් නිලධාරියාට ඇරියස් නැතුව බනින්නේය. එතැන සිටි පාසල් ශිෂ්යාවකටද විසක් කරන අතක පහරක් වැදෙන්නේය. ඇය එහෙත් එතැනට වී බලා සිටින්නේ ක්රියාවෙන්ම වසලයෙක් වෙන පාඩමක් ගැනය. ඇය එය උගත්තා විය යුතුය. නැවත කිසියම් උත්සවයකදී නසීර් හමීඩ් පැමිණෙන නිසා ආරක්ෂක අංශ එයට සහභාගී නොවන්නේය. හිස් වූ පුටු සහිතව රාත්රී නිවුස් වලට පෙන්වන්නේ මෙන්න අපේ රිටන් එක කියාය.
සර් සමඟ රැලේ ගිය කෙල්ලට පහර දිය යුත්තේ කෙල්ලව පිට තබා නොවේය. ගෙදරට ගෙනවිත්ය. පිට නිදහස ඇතුලේ සීමා වන්නේය. මැඩම් ලෙස ස්වර්ණා කියා දුන්නේ ඒ පාඩමය. නසීර්ට පිට තබා පහර නොදී නාවුක හමුදා මූලස්ථානයට ගත යුතුය. පහර දෙන්නට නොවේය. කන්නට යමක් දෙන්නටය. කලින් කී පාඩම මතක් කළ යුතුය. රිදෙන්නේ පොරෝ පහරට නොව විලිලැජ්ජා සහගත ඔලුව අතගෑමකටය. කැලැල් නැතිය. ලප නැතිය. පිලිස්සුම් පාරවල් නැතිය. දිය මතුපිට ඇන්දාවූ ඉරක් වැනිය. එහෙත් පපුව පතුලට වදින්නේ ගලක ඇදි කැටයමක් ලෙසය. පාසල් ශිෂ්යාවකට පුද්ගලයෙකු වසලයෙක් හෝ බ්රහ්මණයෙක් වන්නේ ක්රියාවෙන්ම බව පෙන්වා දුන් නැගෙනහිර මහ ඇමති නාවුක හමුදාවේ කෑම වේලක් රස බලා පිටත් වන්නේය. නිකන් නෙවේය. විලිලැජ්ජාව දෑතින් වසාගෙනය.
Written_by_sAm_ශ්රී_Perera_9:04am_03/06/16
කතාව තවම ඉවර නැතිය. කෙල්ල කිසියම් අරමුණකට යද්දී කෙල්ලව අතරමඟදී හරවන්නට ස්වර්ණා ඇයව තම ගෙදරට ගෙන්වා ගත්තීය. නසීර් හමීඩ් ව කැඳවා ගත්නාතේ වුක හමුදා මූලස්ථානයටය.
ගෙන්නාගෙන නිකම් ඉන්න හොඳ නැතිය! protocol එකට කෑම දිය යුතුය!
ReplyDeleteකෑම මාර රහයි කියලත් කිව්වෙ.
ReplyDeleteමචං ඔය විදියට කෑම්ප් එකට ගෙනත් සුහදව පැහැදිළි කරල දුන්නොත් පිළිගන්නේ මොළයක් ප්රායෝගික බුද්දියක් තියෙන උන්ට...මේකට (නඩු කාරයෙක්ලු නේද) තේරෙයිද,තවත් කැටයම් දාන්ඩ එයිද දන්නේ නෑ.
ReplyDeleteඅන්තිමට අර පොඩි එකීගේ ඇස අග කඳුලු..කොයි කතාවෙත් ඔහොමයි.
ReplyDeleteඅරුණට විතරයි තේරුනේ.
Deleteකෑමට හොදයි කිව්වා නේද
ReplyDeleteමදැයි ෆිල්ම් එක ගැන විචාරයක් කියලා හිතන් බලන්න ආවා.
ReplyDeleteඅන්න ඒකනම් කිව් ලෙසටම රිදුනේය ;)
ReplyDeleteඔන්න මමත් ආව මේ පැත්තෙ........
ReplyDeletepaththini ammage redde thuththiri
ReplyDeleteමාත් ෆිල්ම් එක බැලුවා. හරි අමුතු කතාවක්.
ReplyDelete//කොටින්ම වෛරයෙන් නොකළ හැකි දේ මෛත්රිෙයන් කළ හැකි බවක් නොකියා කියවෙන්නේය. //
ReplyDeleteමුලු ලිපියෙන්ම මේ වාක්ය හරි වටිනවා.
නියමයි
ReplyDelete